תרומה לפורום קהלת בשם יאיר לפיד: ההטרלה ששיגעה את מו"ל הארץ

לאחר שספג מכה עם נטישת התורם המרכזי, פתח פורום קהלת בפרויקט מימון המונים. אחד התומכים של הפורום ומימונו הוא אושיית הציוצים הלל גרשוני. כחלק מהקמפיין העלה ציוץ בו לכאורה יאיר לפיד תרם סכום משמעותי ל"קהלת", אך היו מי שפחות אהבו את הבדיחה: "ארגון פשיסטי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/08/24 08:43 ב באב התשפד

תרומה לפורום קהלת בשם יאיר לפיד: ההטרלה ששיגעה את מו"ל הארץ
עמוס שוקן, צילום: Amir Levy/FLASh90

קמפיין מימון ההמונים של פורום קהלת: אמש (ב') פתח מכון המחקר "פורום קהלת" בקמפיין למימון המונים תחת הכותרת "דווקא קהלת". אחד מתומכי הקמפיין הוא הצייצן הלל גרשוני שמזוהה עם כמה מעמדותיו של הפורום. בציוץ ברשת X קידם גרשוני את הפרויקט ואף בהומור פרסם צילום מסך בו נראית תרומה מכובדת על שמו של יאיר לפיד. בתגובה לדברים, הגיב בחריפות מוציא לאור "הארץ" עמוס שוקן: "הלל, יאיר לפיד מכחיש שתרם שקל לחבורה ההרסנית הזו".

קרב הציוצים נמשך: "התרגלת לפוליטיקאים שקרנים"

לאחר שטען שגרשוני משקר בנוגע ללפיד, המשיך שוקן ותקף את פורום קהלת: "זה בלוף שלך או שלהם. ארגון פשיסטי שגרם וגורם נזק לישראל". משם התפתח הוויכוח לקרב ציוצים בין השניים כשגרשוני בעיקר נראה כמשתעשע: "עמוס גם לא מאמין שקרמניצר תרם לא ייאמן, הרי זה כתוב במפורש בשם התורם" כתב גרשוני תוך שהוא משתף ציוץ של שוקן בו נכתב: "התרגלת לפוליטיקאים השקרנים שכנראה אתה תומך בהם. אני גם לא מאמין שפרופסור קרמניצר תרם לקוהלת".

משה קופל, יו"ר פורום קהלת

משה קופל, יו"ר פורום קהלת | צילום: Hadas Parush/Flash90

קהלת פונה לציבור לאחר נטישתו של תורם מרכזי

כזכור, פורום קהלת פתח אמש במסע מימון המונים במטרה להבטיח את המשך פעילותו בכל התחומים שעל סדר היום הציבורי, תחת הקריאה "דווקא קהלת!". הפורום מתמקד בחיזוק מעמדה של ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי, ביצור הדמוקרטיה הישראלית והביטחון הלאומי וקידום חירות הפרט, השוק החופשי והורדת יוקר המחייה.

משרדי פורום קהלת, ארכיון |

משרדי פורום קהלת, ארכיון |, צילום: Flash90

קמפיין הגיוס בא כמעט שנה אחרי שתורם גדול לפעילות הארגון הוטרד בארה"ב על ידי מתנגדי הרפורמה המשפטית שקהלת הייתה מתומכיה. כתוצאה מכך, פעילות הפורום נפגעה, ובחודשים האחרונים הסתיימה העסקת חוקרים רבים בתחומי הכלכלה, המשפט והמדיניות הציבורית.